Animationen bygger upp spänning som om det var en filmtrailer og signaliserer därmed att detta är en välskriven och spännande bok. Uppdragsförmedlare: Bitmill.
Mittanbud.no ägs av mediagiganten VG. Jag har över tid utvecklat diverse grafiskt material för användning i deras marknadsföring.
Jag utvecklade en karaktäristisk 3D-figur som användes aktivt i flera varianter i marknadsföringen av mittanbud.no.
Vega drev försäkringsverksamhet riktat mot sjöfart och energi. (Företaget har lagts ned.)
Uttrykket är corporate, men samtidigt fräscht och spännande. Vågen som slår på
toppen sätter en oväntad prägel på websidan, så att den sticker ut från andra i branschen.
Beckmann: Streetsport kollektionen 09. Det här visar ett perfekt exempel på spännvidden i mina tjänster: Jag har designat produkten
och grafiken på produkten. Vidare har jag fotograferat, skapat en cool promovideo och satt ihop allt till en kampanjwebsida för promotering av produkten.
Se 360-graders visning av produkt ›
De ljusare fälten du ser på visitkortet (framsida och baksida) är inte en ljusare färg. Det är elegant transparent lacktryck, och återgivningen på web blir inte densamma som i verkligheten.
Syftet var att göra informationen lättmottaglig under föredrag, samt att få innehållet presenterat i ett fräscht visuellt ramverk.
Se pdf av mallen här
MIFF producerar radiosändningar på veckobasis och önskade en intro- och exitmelodi baserat på utdrag ur den israeliska nationalsången.
Introljud |
Exitljud
CatchTheEye drev verksamhet runt etablering och drift av skärmar i butik. De samarbetade med stora kedjor, men har nu lagt ner verksamheten.
Syftet var att sätta ett stilrent och moderat uttryck som kunde bidra till att skapa tillit gentemot potentiella kunder.
Se websidan här ›
Boga var en modebutik som riktade sig mot ungdom. De sålde modekläder, skateboard och snowboard.
Linjerna överst och nederst på fasaden jag har designat ger en synlig ram och bidrar till att binda
samman dörr och fönster till en helhetlig fasad. Skriften är minimalistisk och alla bokstäverna har
samma typ av cirkel. «b» och «g» är identiska och roterade åt varsitt håll. Skriften är uppdelad för
att ge logon starkare särprägel/identitet. Nu har de flyttat hela verksamheten från butikslokalen till en webbutik.
Jag har utvecklat symboler och grafik till en display för att styra övervakningsutrustning.
Själva produkten är utvecklad av Inventas AS, avd Kristiansand. Det är viktigt att symbolerna kommunicerar vad de ska till användaren.
De flesta tänker kanske inte på att det faktiskt är någon som tar ställning till hur en liten pil ska se ut,
men detta spelar en roll för intrycket av produkten.
Logon är designad med tanke på flexibel användning, för att bygga varumärke i många olika varianter och uttryck.
Den ska bygga illustrativ identitet på produkter för barn och ungdom - efter ett ungdomskulturellt recept - men den ska också fungera stilrent på artiklar för vuxna.
Bokstäverna har fått vissa originella drag för att göra logon unik och igenkännbar.
Bo.Bygg AS är en byggfirma som huvudsakligen arbetar med invändig restaurering. Logon symboliserar en palett av kompetens som fästs på byggnaden och gör den ny.
Grafikelementet symboliserar att de bygger med noggrannhet. Visitkortet är tryckt på grovt papper, för att mottagaren ska känna att «här har vi att göra med en äkta grovarbetare».